O Alcalde socialisto de Vigo é condenado pola xusticia a derrubala de urxencia pero segue negándose

domingo, 31 de outubro de 2010

Os que non esperan o Papa



Traducción Estación Atlántica

Varios colectivos denuncian o gasto que supón a súa visita a Santiago, o recorte de liberdades, a vixilancia policial e as censuras a publicacións e campañas críticas

Público HENRIQUE MARIÑO Madrid 30/10/2010
Hai unha cidade que agarda o Papa cos brazos abertos, consciente do reclamo que supoñerá para católicos, viaxeiros e curiosos, que pasarán pola caixa de bares, restaurantes e hoteis. Pero a chegada de Ratzinger tamén motivou o rexeitamento de asociacións de diversa pelaxe e de composteláns da pé, afeitos durante este verán a ter que esquivar peregrinos e visitantes nas ateigadas canellas do casco histórico de Santiago, convertido nun parque temático do turismo relixioso e espiritual.

A capital galega, que roza os 100.000 habitantes, podería recibir o 6 de novembro, data da visita de Bento XVI, a máis de 200.000 persoas, segundo o arcebispado santiagués, que non dubidou en pedir donativos aos empresarios para sufragar os gastos e non desinchar as arcas diocesanas. Ademais das molestias que supón o operativo, houbo queixas polo custo, directo ou indirecto, que asumirán as administracións públicas, pola vixilancia e controis policiais e por tratar a figura máis prominente da Igrexa católica como a unha estrela do rock.

Nada máis coñecerse a noticia do birlo do Papa en Santiago, algúns balcóns comezaron a lucir bandeiras co lema Eu nom te espero, inspirado no Yo non te espero que algúns valencianos brandiron na visita que efectuou o pontífice en 2006. Un voceiro da asociación cultural A Gentalha do Pichel, entidade adherida a esta campaña, reproba ademais outro custo: "O da liberdade, que están a pagar todos os cidadáns e que se coarta coas medidas de seguridade adoptadas e con censúralas de carácter preventivo: o secuestro da revista Retranca, o veto á publicidade dun libro ateo nos buses urbanos ou a retirada dun artigo crítico da web dun diario galego,".

Aínda que fontes do Concello e da Policía o negaron, o Movemento polos Dereitos Civís (MPDC) denunciou precisamente a actuación dalgúns axentes da Policía Nacional, que esixiron aos veciños que retiren os carteis. A Gentalha vai máis alá e asegura que houbo detencións de persoas con antedecentes. "Pasear pola cidade vella é pasear polo DNI". Sabiamos que isto ía pasar: a presenza policial é enorme e houbo arrestos de persoas que participaron na manifestación da folga xeral do 29-S".

Laicos en Santiago

Francisco Delgado pasa desapercibido entre a multitude que se achegou ata a catedral. O obxectivo do presidente de Europa Laica non é recibir a compostela nin ver o apóstolo. Acaba de chegar á urbe para coordinar os socios galegos e tratar de implantar unha franquía da súa organización en Galicia, para o que tamén se citou con militantes de Esquerda Unida e con sindicalistas da CIG. Non observa unha exaltación da fe cristiá nas rúas: "A inmensa maioría da cidadanía móstrase indiferente. Van participar os católicos e algún curioso", aventura.

El tamén cre que se está a vulnerar a liberdade de expresión. Critica, por exemplo, a censura por parte dunha axencia publicitaria e unha concesionaria de transporte dun anuncio publicitario para promover un libro ateo en dúas liñas de buses.

"Non" ten "ningún sentido, cando posiblemente o transporte se financia con medios públicos. Ten igual dereito a Igrexa a anunciarse en televisión que a editorial nos buses. O alcalde, socialista, debería intervir para defender a liberdade de expresión e os dereitos do anunciante", opina Delgado, quen cre que "a xente ten medo a enfrontarse a un poder económico, máis que relixioso, que controla moito e ás veces utiliza o seu integrismo,".

Non son os únicos críticos coa viaxe papal. O BNG, terceira forza política no Parlamento autonómico, non ve con bos ollos que se financie con fondos publicos e descartou a súa presenza nos actos polo seu carácter "exclusivamente" relixioso. O PSdeG avogou por mirar con lupa cada partida destinada ao evento e esixiu á Xunta, en mans do PP, que especifique os gastos e non peque de falta de transparencia. O nacionalismo extraparlamentario rexeitou de plano a soa presenza de Benedicto XVI; e algunhas asociacións e colectivos de base organizaron actividades para mostrar o seu rexeitamento.

Cortexo irónico

Sei ou que nos figestes... tomaron o asunto a pitorreo e, así, organizarán o próximo sábado (xunto a Komunikando.net e en colaboración con outras catro agrupacións) o evento gastronómico musical Camiño a Teo. Tras unha camiñada ata o concello veciño - "en sentido contrario ao Camiño Portugués" e disfrazados de "papa ou papisa, pai ou monxa, acólito ou acólito, santo ou beata" - celebrarán un sarao cunha duración similar á visita do Papa e un pouco máis. Poñerá a guinda a outras celebracións anteriores como a Festa dá Hostia e Foi-se co Bento (unha convocatoria de apóstatas no Bispado de Lugo, cuxo irónico nome xoga co filme Lo que o vento se levou e o nome do pontífice, Bento en galego).

Outras organizacións chegaron mesmo ata os tribunais. Esculca (Observatorio para a defensa dos dereitos e as liberdades) interpuxo nun xulgado santiagués un recurso contra as medidas operativas e de seguridade que se efectuarán no casco histórico, mentres que Mulheres Transgredindo presentou o seu particular ofrenda ao apóstolo: unha denuncia contra Joseph Ratzinger por "apoloxía do xenocidio e delitos de lesa humanidade", en referencia aos "abusos sexuais a menores e o seu encubrimento, apoloxía da misoxinia e a homofobia", así como "persecución por motivos políticos, étnicos, de xénero ou de orientación sexual". Isto, no mundo da pé, porque anchas son as redes sociais, onde se crearon páxinas avaladas por outras persoas que tampouco esperan o Papa.

campaña censurada nos autobuses