O Alcalde socialisto de Vigo é condenado pola xusticia a derrubala de urxencia pero segue negándose

segunda-feira, 7 de fevereiro de 2011

Atacan con pintura catro placas da memoria histórica en Vigo

                                                                                                                                   

                                                       Monolito do Castro                               Cementerio de Lavadores

A asociación seguirá marcando lugares onde se produciron asasinatos

Jorge Lamas- Vigo - A Voz 4/2/2011
Catro das cinco placas que recordan fusilamentos e execucións extraxudiciais tras o golpe de estado de 1936 mostran signos de ser atacadas por descoñecidos. Só no último ataque, o que se produciu sobre o recordatorio situado na entrada do cemiterio de Puxeiros, deixouse un símbolo que podería apuntar a ideoloxía dos atacantes. Neste caso, apareceu pintado un xugo e un feixe de frechas.

«Ata aquí estivemos calados, pero non é a primeira vez que pasa e por iso decidimos facer a denuncia», di Telmo Comesaña, da Asociación Viguesa pola Memoria Histórica do 36. Esta mesma placa de Puxeiros xa foi pintada hai un ano, aínda que entón uns descoñecidos a limparon. A asociación, desde que se constituíu no ano 2005, ten como obxectivo sinalizar os lugares onde foron asasinadas persoas hai setenta anos. «Queremos que as novas xeracións coñezan ou que pasou, e unha labor didáctico a que estamos a facer», engade Telmo Comesaña.

Con anterioridade, a Asociación de Veciños de Alcabre situou un monólito na baixada á praia dos Olmos, onde se produciron varias mortes en 1936. Xa desde a asociación, fóronse colocando monolíticos con placas na estrada de Puxeiros, no propio cemiterio e nas portas do castelo do Castro. Pola súa banda, a asociación veciñal de Teis tamén quixo recordar a persoas desta parroquia cun monumento no monte da Guía.

A asociación viguesa da memoria histórica xa prepara unha nova intervención didáctica que dará a coñecer dentro dunha par de semanas

Piden la retirada de la cruz de los caídos de O Castro
 
Una de las principales reclamaciones de la Asociación Viguesa pola Memoria Histórica do 36 es la retirada de la cruz de los caídosnmdel monte de O Castro. Consideran que es un símbolo de la represión sufrida por los vigueses tras el 18 de julio de 1936.
 
Cada vez que la asociación realiza actividades en la ciudad, sus portavoces insisten en que no se trata de actos de venganza, sino de recuerdo hacia sus  familiares muertos y de avisos a la población para que no se repitan aquellos trágicos momentos.
 
La asociación mantiene abierto un archivo de datos con los nombres de las personas represaliadas. El pasado mes de octubre del 2010, durante la inauguración del monolito de O Castro, se dijo que ante las murallas del castillo fueron asesinadas 136 personas entre julio de 1936 y el año 1942. Estiman que en Pereiró están enterrados los restos de 740 personas represaliadaspor los franquistas.

CEMENTERIO DE PEREIRÓ
Polémica con el alcalde
 
En octubre del 2009, la asociación quiso colocar una placa conmemorativa en el cementerio de Pereiró y solicitó el permiso a la concejala Chus Lago. Obtuvo el permiso inicialmente pero luego fue denegado. El presidente de la asociación buscó la complicidad del alcalde, pero este eludió reunirse con Telmo Comesaña, delegando en dos concejales. Uno de ellos, despectivamente se refirió a una zona de Pereiró como el «cementerio civil donde están enterrados todos esos». Pretendía que la asociación colocase la placa en un sitio poco visible, a lo que no accedió la asociación.

Días después de un pequeño acto en el cementerio, el Concello colocó una placa con la leyenda «Xardín da memoria histórica».

         Carretera de Puxeiros                      Praia dos Olmos      
                                       

                

Nenhum comentário:

Postar um comentário